HomeArchief SNS REAALPersberichten SNS REAALVoordracht Rob Zwartendijk voor benoeming tot v...

Voordracht Rob Zwartendijk voor benoeming tot voorzitter RvC SNS REAAL

De Raad van Commissarissen van SNS REAAL N.V. maakt het voornemen bekend de heer Rob Zwartendijk (69) aan de algemene vergadering van aandeelhouders voor te dragen voor benoeming als lid van de Raad van Commissarissen. De Raad van Commissarissen heeft het voornemen, na benoeming door de aandeelhouders, de heer Rob Zwartendijk tot zijn voorzitter te benoemen. De voordracht van de heer Zwartendijk wordt gedaan vanwege de vacature die is ontstaan door het aftreden verleden jaar van de heer Prof. Dr. Joop L. Bouma.

De heer Zwartendijk is vele jaren werkzaam geweest bij Ahold N.V. (1977 - 1999), waar hij in 1981 lid van de Raad van Bestuur werd en was daarnaast van 1989 tot 1999 tevens President en CEO van Ahold USA. Hij is voorzitter van de Raad van Commissarissen van Nutreco Holding N.V. en van Blokker Holding B.V. en lid van de Raad van Commissarissen van Randstad Holding N.V.

De heer Zwartendijk is momenteel tevens voorzitter van het bestuur van Stichting Beheer SNS REAAL. Hij zal deze functie per 19 februari 2009 neerleggen.

De heer Zwartendijk wordt voorgedragen vanwege zijn grote bestuurlijke kwaliteiten en kennis van de financiële dienstverlening. Door zijn voorzitterschap bij Stichting Beheer SNS REAAL is hij al bekend met SNS REAAL.

De heer Rob Zwartendijk: ”Het is een voorrecht en een uitdaging om onder de huidige uitzonderlijke marktomstandigheden toe te treden tot de Raad van Commissarissen van SNS REAAL. Ik doe dat in de wetenschap dat de activiteiten van SNS REAAL in de kern gezond zijn, dat daar zeer toegewijde en deskundige mensen werken en dat we ons gesteund weten door onze stakeholders en de Nederlandse overheid. De Raad van Commissarissen heeft de bijzondere verantwoordelijkheid om erop toe te zien dat SNS REAAL in eigen huis doet wat nodig is, waaronder het verder aanscherpen van het risicobeleid, het optimaal bedienen van klanten, het realiseren van een verantwoorde kostenstructuur en het implementeren van een passend beloningsbeleid dat recht doet aan de nieuwe realiteit.”

Aan de algemene vergadering van aandeelhouders van SNS REAAL op 15 april 2009 zal worden gevraagd te besluiten over de voordracht tot benoeming van de heer Zwartendijk als lid van de Raad van Commissarissen. Het voornemen bestaat de heer Zwartendijk tevens tot commissaris van SNS Bank N.V. en REAAL Verzekeringen N.V. te benoemen.