HomeArchief SNS REAALPersberichten SNS REAALREAAL besteedt verwerking hypotheken voor derde...

REAAL besteedt verwerking hypotheken voor derden uit aan Ordina

REAAL Verzekeringen wil de administratieve verwerking van de hypothecaire leningen die zij afsluit voor derden uitbesteden aan Ordina. Beide partijen hebben hiertoe vandaag een intentieverklaring ondertekend. Het betreft de outsourcing van de back office activiteiten voor de hypothecaire geldleningen voor derden die ten behoeve van REAAL worden geadministreerd. De administratie van de eigen hypotheken voor bijvoorbeeld SNS Bank en BLG Hypotheken blijft SNS REAAL zelf uitvoeren.
Het streven is om de uitvoering van deze business processen per 1 april 2007 over te dragen aan Ordina.

Voor REAAL betekent uitbesteding aan Ordina een solide continuering van haar werkzaamheden als innovatieve hypotheekverstrekker voor derde partijen. Het stelt REAAL in staat zich verder te richten op het verbeteren van haar producten en de propositie in de markt.

Bij deze transactie zijn tussen de 20 en 25 medewerkers van REAAL betrokken.

Voor Ordina vormt business process ondersteuning (BPO) bij hypotheekadministraties een speerpunt. Met deze transactie verstevigt Ordina haar leidende positie als BPO dienstverlener voor bancaire backoffice business processen in Nederland.

De voorgenomen overeenkomst heeft een looptijd van zeven jaar en een contractwaarde van circa € 25 miljoen.