HomeArchief SNS REAALPersberichten SNS REAALInvestor Day 2012 bij SNS REAAL

Investor Day 2012 bij SNS REAAL

Vandaag, donderdag 15 november, houdt SNS REAAL haar zesde Investor Day voor analisten en beleggers. In een reeks presentaties zullen leden van de Raad van Bestuur de strategie bespreken, evenals markt- en financiële ontwikkelingen.

Aankondiging van nieuwe doelstelling voor kostenverlaging

In 2012 verwacht SNS REAAL haar huidige doelstelling voor een kostenverlaging van € 200 miljoen ten opzichte van het niveau in 2008 van € 1,2 miljard te realiseren. Eind september 2012 waren de gecorrigeerde operationele kosten teruggebracht met € 208 miljoen op jaarbasis.

SNS REAAL streeft naar een verdere verlaging van operationele kosten van ten minste € 75 miljoen ten opzichte van de gecorrigeerde kostenbasis van 2012, te behalen voor eind 2015. De kostenverlaging zal gepaard gaan met een afname in het aantal medewerkers met circa 750 fte. De nieuwe doelstelling voor kostenverlaging omvat de uitvoering van de herpositionering van SNS Zakelijk en de efficiency plannen van SNS Retail Bank, zoals aangekondigd in de derde kwartaal Trading Update van 6 november 2012, evenals de bestaande efficiencyplannen bij de Verzekerings- en Groepsactiviteiten.

Presentatieslides

De slides van alle IR Day presentaties zijn vandaag beschikbaar op de website van SNS REAAL vanaf 8.30 uur CET.

Webcast

De Investor Day kan via een live webcast worden gevolgd op www.snsreaal.nl.

Tijdschema (CET)

1. Strategische update