HomeArchief SNS REAALPersberichten SNS REAALInvestor Day 2011 bij SNS REAAL

Investor Day 2011 bij SNS REAAL

Vandaag, donderdag 17 november, houdt SNS REAAL haar vijfde Investor Day voor analisten en beleggers. In een reeks presentaties zullen leden van de Raad van Bestuur de strategie bespreken, evenals markt- en financiële ontwikkelingen.

Strategische Update
SNS REAAL blijft, ondanks de uitdagende marktomstandigheden, op zoek naar groeimogelijkheden, binnen zowel de bancaire als de verzekeringsactiviteiten, hierbij geholpen door haar “multi brand” strategie en gecentraliseerde ICT platform architectuur. Groei zal worden nagestreefd op het gebied van spaarproducten, inclusief banksparen, overlijdensrisicoverzekeringen, arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en collectieve levensverzekeringen. SNS REAAL zal voortgaan met het uitvoeren van haar plannen om de operationele kosten te verlagen.

De huidige omstandigheden op financiële markten en de economische vooruitzichten in aanmerking genomen, stelt SNS REAAL vast dat haar winstambitie voor de middellange tot lange termijn van € 400 miljoen onder druk staat. Gezien de volatiele en uitdagende marktomstandigheden ziet SNS REAAL af van een nieuwe genormaliseerde winstambitie.

SNS REAAL blijft zich inspannen om haar kapitaalspositie te versterken met een focus op de terugkoop van de core Tier 1 securities van de Nederlandse Staat op een verantwoorde manier, z0nder de kapitaalspositie in gevaar te brengen. Hiertoe zal het programma om € 700 miljoen aan kapitaal vrij te spelen verder worden uitgevoerd, de afbouw van Property Finance worden voortgezet en wordt er gezocht de prestaties van de kernactiviteiten verder te verbeteren.

Vandaag heeft SNS Bank ook een lower tier 2 omruilaanbod aangekondigd ter verbetering en versterking van de kwaliteit van het kapitaal van SNS Bank, door de creatie van core tier 1 kapitaal.

Presentatieslides
De slides van alle IR Day presentaties zijn vandaag beschikbaar op de website van SNS REAAL vanaf 8.30 uur CET.

Webcast
De Investor Day kan via een live webcast worden gevolgd op www.snsreaal.nl.

Tijdschema (CET)

1. Strategische update