HomeArchief SNS REAALPersberichten SNS REAALNieuwe benoemingen SNS REAAL

Nieuwe benoemingen SNS REAAL

Begin 2009 wordt Wim Henk Steenpoorte (44) benoemd tot directievoorzitter van de business unit REAAL Verzekeringen. Momenteel is hij directielid van REAAL Verzekeringen en verantwoordelijk voor het Service Center Verzekeringen. Daarnaast wordt Henk Kroeze (50) voorzitter van de business unit SNS Retail Bank. Hij is op dit moment Chief Financial Officer van SNS Bank.
De twee andere business units zijn SNS Property Finance en Zwitserleven, waarvan de huidige directievoorzitters deze rol blijven vervullen. Marius Menkveld (52) is directievoorzitter van SNS Property Finance en Corné van Nijhuis (46) is directievoorzitter van Zwitserleven. De business units rapporteren rechtstreeks aan een lid van de Raad van Bestuur.

Management Comité
De directievoorzitters van de business units maken allen deel uit van het nieuw te vormen Management Comité. Het Management Comité bestaat uit de Raad van Bestuur, de directievoorzitters van de business units, de Chief Information Officer en de directeur Personeel & Organisatie. Nico Jongerius (58) wordt benoemd tot Chief Information Officer. Momenteel is Nico Jongerius binnen REAAL Verzekeringen verantwoordelijk voor IT. De huidige directeur Personeel & Organisatie, Ron Doevendans (53), wordt ook lid van het Management Comité. Hoofdthema's van het Management Comité zijn business development en efficiency. De Raad van Bestuur blijft eindverantwoordelijk voor alle aspecten van de bedrijfsvoering van SNS REAAL.