HomeArchief SNS REAALPersberichten SNS REAALBijdrage SNS REAAL aan depositogarantiestelsel...

Bijdrage SNS REAAL aan depositogarantiestelsel voor DSB Bank klanten

Vandaag kondigt SNS REAAL aan dat zij via haar bankactiviteiten, gezamenlijk met alle andere Nederlandse banken, zal bijdragen aan de kosten van het depositogarantiestelsel dat is ingesteld voor de klanten van DSB Bank. Onder deze regeling vallen de spaartegoeden die gegarandeerd zijn tot 100.000 euro per klant.

SNS REAAL is zich bewust van de gevolgen voor DSB klanten en betreurt het feit dat het noodzakelijk is om het depositogarantiestelsel in te stellen. SNS REAAL zal haar uiterste best doen om eraan bij te dragen dat het betalingsverkeer weer zo snel als mogelijk toegankelijk wordt voor DSB Bank klanten.

De financiële relaties tussen SNS Bank en DSB Bank zijn zeer beperkt. Bovendien heeft REAAL Verzekeringen de afgelopen twee jaren haar commerciële relatie met DSB actief teruggebracht.

De huidige solvabiliteits- en liquiditeitsposities van SNS REAAL zijn meer dan toereikend om de verwachte kosten van het depositogarantiestelsel op te vangen.